דף הבית המלץ לחבר על האתר צור קשר הערות ותגובות הפוך לדף הבית  
מילת חיפוש :
הצטרף עכשיו:
תורת חיים
הגות עיון ומחשבה
דברי חכמי הדורות
לקח הנביאים
מילון מושגים
עיון פילוסופי
התגלות היסטורית
חכמת הכתובים
הלכה ברורה
עקרונות בחינוך
רעיה ואיש
אקדמיה-ביקור וביקורת
הוגים וחכמים אורחים
מהות התפילה
שירה ופיוט

הגות בזוגיות

הגות בזוגיות
ממהותה של מנהיגות יהודית: ערך הפרט כתנאי לאחדות הכלל
מנהיג אמיתי וערכי מזהה, מתחשב ורותם את יכולותיהם המיוחדות של כל אחד ואחת מאנשיו להשגת חזון ומטרה משותפים, תוך שהוא מצליח להוביל לשינוי ערכי חיובי בקרבם. המנהיג יודע למנף באומץ את המכשולים בהם נתקל, לומד מהם, וממשיך ביתר שאת אל הגשמת חזונו. כל אדם הוא למעשה מנהיג בביתו פנימה, ויכול ומחויב לרכוש ממידת המנהיגות, הנתונה לו כמו כל מידה, לקנותה ולשפרה. לעומת זאת, כל מנהיג ציבור, הקורא, מעודד, או אינו מתנגד לאובדן גוון קולו היחודי של הפרט, מועל למעשה בתפקידו כמנהיג בישראל. תפישה המנטרלת ודורסת את גוונו הנברא והמתפתח של היחיד מעכבת את בואה של האחדות האמיתית של כלל ישראל
אי'ל
על קניין וקידושין
המשנה מלמדת שהאישה "נקנית" לבעלה. ברם, היתכן קנין מוסרי של אדם ע"י אדם אחר? אלא שמשמעותו התורנית של מושג ה"קנין" רחבה הרבה יותר מהשגור בימינו. מושג הקנין אינו מתייחס רק לבעלות על חפץ זה או אחר, אלא בהקשר הרחב מתייחס לכלל טווח פעילותו של האדם. אשתו של אדם ומשפחתו- מייצגים עבור שניהם את הקנין בטהרתו ובמוסריותו המלאה
אי'ל
על אוטונומיה ומשקעים מצטברים
כיבוד הזולת הקרוב אליך ביותר, שותף החיים שלך, מתוך זיכרון היותו אדם כמוך, והיותו זכאי לעצמאות כפי זכאותך אתה לעצמאות. ועצמאות, היינו – אחד מהדברים שלא ראוי (וברובד עמוק יותר - לא ניתן) לרכשם או לגזלם, אלא רק לכבדם
אי'ל
חדש באתר
בניית אתרים Media 4U